Miss Emmi's sibiriska katter

Filip och Felicia har flyttat

Av Emelie - 2017-12-15 19:04

Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli stödhem någon gång igen i framtiden.

Det har varit en mycket givande upplevelse och jag har bestämt mig för att jag aldrig mer ska köpa någon raskatt eller föda upp katter, utan om jag ska skaffa ny katt igen så ska det vara en hemlös katt eller en katt från ett katthem. Jag har även tänkt att i stället för att skaffa egen katt i framtiden så kan jag bli stödhem till flera olika katter och på så sätt bidra till att flera katter får det bättre. Idag har Filip och Felicia legat bredvid mig i sängen och myst nästan hela dagen innan deras nya matte och husse kom och hämtade. Håller tummarna för att allt ska gå bra, men det känner jag mig rätt säker på att det gör! Felicia har ju gjort fantastiska framsteg under den korta tid hon bott hos oss, och det märks att hon är på bättringsvägen nu. Hade hon inte fått komma hit hade hon antagligen inte överlevt vintern.

 
 
Martina

Martina

6 januari 2018 07:03

Så himla fin färg på katt! :)

http://blockchain.blogg.se

 
Christine

Christine

6 mars 2018 20:23

Det är en fin tanke att du kan tänka dig att vara stödhem till fler hemlösa katter. Jag har gjort det i hela mitt liv, och det är en enda katt som kommit in i mitt liv som kattunge och det var för att jag så gärna ville ha en bengalkatt. Och han är ju å andra sidan som att ha tio katter i en och samma katt. :)
Jag tycker om att se kattungar växa upp, men är hellre fosterhem åt en havande hemlös katt än att ta fram en egen kull. Samtidigt är det viktigt att det finns bra kattuppfödare som avlar på katter som verkligen har något att tillföra. Men en kombination är ju det allra bästa såklart!

http://www.wordsbychristine.com

 
Jossan

Jossan

12 februari 2020 17:16

Vilka fina o söta katter ni har:) Önskar er ett härligt 2020

http://www.kattforsakringen.se/boughtbymany.html

Emelie

23 maj 2020 14:55

Tack så mycket!

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards